بازسازی نما

خدمات بازسازی نما ساختمان ، ویلا ، مجتمع های اداری و تجاری

خدمات بازسازی نمای ساختمان
پس ازگذشت مدت زمانی ازعمرساختمان هاو باتوجه به پیشرفت های سریع تکنولوژی که درزمینه ی ساخت مصالح جدید وپیدایش متریالهای کاربردی ترمورداستفاده درنمای ساختمان که در سلایق شهروندان و مهندسین نیز تاثیرگذار میباشد، نیاز به بروز شدن در ظاهر و چشم انداز ساختمان ها بیشتر از قبل احساس میشود. انجام کلیه امور مربوط به بازسازی نمای ساختمان های فرسوده و قدیمی و یا اماکنی که به هر دلیل نیاز به تغییر در ظاهر دارند، بدون توقف و یا کاهش کیفیت کاربری در کوتاهترین زمان از جمله تخصص های مجموعه ی ماست.

زمان مناسب بازسازی نما ساختمان

دلایل بازسازی نما ساختمان و روش های تعمیر نما ساختمان

گاهی ممکن است باگذشت زمان و در اثر عوامل جوی، باران های اسیدی یا انبساط و انقباض های پی در پی، آجر یا سنگ های نما از ملات نگهدارنده جدا شوند و ملات زیرسازی نمای قدیمی نیز پوک شده و قطعات سنگ یا آجر نما با این که سالم هستند از نمای ساختمان جدا‌شوند. این اتفاق بسیارخطرناک است و با دیدن اولین نشانه ها سریعاً باید به فکر بازسازی نما بود. اولین و ساده ترین اقدامی که جهت بازسازی نما ساختمان به ذهن خطور میکند فیکس کردن قطعات با پیچ و رول پلاک و استفاده از نیرو های آموزش دیده و متخصص در زمینه کار در ارتفاع، می باشد. البته این روش معایب و مشکلاتی نیز همراه دارد.

از قبیل:
– امکان جدا شدن مجدد قطعات به دلیل عدم گیرداری کافی رول پلاک در ملات سست زیر کار
– مشاهده سوراخ های رول پلاک در سطح نما و از بین رفتن زیبایی بصری
به طور کلی استفاده از این روش مانند مصرف قرص مسکن به عنوان راه حل ابتدایی و کوتاه مدت شناخته می شود. بهترین راه حل که موجب افزایش ارزش مادی ساختمان نیز میگردد، بازسازی نما با استفاده از سیستم های نصب خشک یا به اختصار نمای خشکه می باشد.

دلایل بازسازی نما ساختمان و روش های تعمیر نما ساختمان
از دلایل دیگر روی آوردن به بازسازی نمای ساختمان می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:
زیبایی ظاهری ساختمان :
یکی از مهم ترین دلایلی که می توان به آن اشاره نمود زیبایی ظاهری نما ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری می تواند باشد ، با بازسازی نمای ساختمان می توان با هزینه کم ظاهری مناسب به ساختمان بخشید
جلوگیری از پوسیدگی نما :
با بازسازی نما ساختمان و استفاده از متریال با کیفیت و مناسب می توان از پوسیدگی و تخریب نما برای سال های طولانی جلوگیری نمود .
جلوگیری از ترک خوردگی نما :
ترک خوردگی پدیده ای است که به مرور زماندر نما های آجری و سیمانیمشاهده می شود. این نوع نماها قبل تر در صنعت ساختمان ایران بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت،این مشکل را می توان به سادگی و با صرف هزینه معقول توسط بازسازی نما ساختمان به روش نصب خشک،تا پایان عمر مفید ساختمان به طور کامل و اساسی حل نمود.
حفظ ارزش ساختمان :
در مواقعی که ظاهر ساختمان فرسوده شده و امکان ساخت مجدد ساختمان از نو نیز وجود نداشته باشد و یا بازسازی داخلی انجام شده است، می توان جهت حفظ ارزشمادی ساختمان به بازسازی نما ساختمان اقدام نمود.
تغییر کاربری ساختمان :
در مواردی به دلیل تغییر کاربری و نیاز به هم خوانی ظاهر و نما ساختمان با مورد کاربری، لزوم بازسازی و استفاده از متریال مناسب نما احساس می شود. در چنین مواردی بازسازی نما ساختمان با استفاده از روش های خشکه و بدون استفاده از ملات در کوتاه ترین زمان و حتی بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنین بهترین روش برای رسیدن به این هدف می باشد. همچنین انواع مختلف متریال در دسترس و مورد استفاده در این سیستم ها، جهت همخوانی با هر نوع کاربری موجود می باشد. به عنوان مثال برای کاربری های اداری، تجاری و صنعتی می توان از پنل های فلزی پانچ متال و cnc ، ورق های کامپوزیت آلومینیومی، انواع سیستم ها و نماهای شیشه ای (کرتین وال)، پنل های فایبر سمنت یا سرامیک های پرسلانی استفاده نمود. جهت بازسازی نمای ویلاها و یا ساختمان هایی که محیط های فرهنگی، هنری و سنتی محسوب می شوند میتوان از نمای چوب ترموور، آجر های خشکه یا انواع طرح های مناسب سنگ و سرامیک خشک استفاده نمود.

 

بازسازی نما ساخمان با سرامیک پرسلانی

یکی از جدیدترین متدهای بازسازی نمای ساختمان ها استفاده از روش نصب خشک یا خشکه با سرامیک پرسلانی می باشد .
نمای سرامیک خشک پرسلانی جزء به روز ترین و ایمن ترین نماهای ساختمانی دنیاست. این نوع بازسازی برای کاربری های مختلف تجاری،اداری،مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان،پایانه ها وایستگاه های مترو و . . . میتواند مورد استفاده قرار گیرد. واژه پرسلان به محدوده وسیعی ازمحصولات سرامیک گفته میشود که به دلیل پخت در دمای بسیار بالا (۱۲۵۰تا۱۴۰۰درجه سلسیوس) ماهیت شیشه ای (تخلخل بسیار پایین) درآنها ایجادشده است که دارای ویژگی ها و خصوصیات برجسته ای هستند، و جهت استفاده در نمای ساختمان بسیار مناسب می باشند .

 

  • از مهمترین نکاتی که در بازسازی نما باید به آن توجه نمود مشاوره گرفتن و استفاده از تجربیات یک گروه متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد. با این کار بسیاری از هزینه های غیر ضروری خود را می توانید کاهش دهید.
  • نسبت به تهیه طرح معماری و مشاهده و تأیید آن قبل از اجرا، توجه نمایید.
  • نسبت به گرفتن تأییدیه از کمسیون نما شهرداری منطقه حتما اقدام نمایید.

باز سازی نما ساختمان به روش خشک

در بازسازی نما به روش خشک به علت بدون ملات بودن این روش و نصب سریع و بدون آلودگی صوتی  هیچ گونه مزاحمتی برای ساکنین ساختمان نخواهد داشت ، بنابراین در زمان تغییر نما ساختمان نیازی به جا به جایی ساکنین نمی باشد .