ورق کامپوزیت آلومینیومی

ورق کامپوزیت آلومینیومی
پانلهای کامپوزیت آلومینیوم به ضخامت 4 میلی مترمتشکل ازسه بخش هستند. بخش رویی یک لایه آلومینیوم حرارت دیده ولعابدار و رنگ شده،بخش میانی پلی اتیلن فشرده وبخش زیرین آلومینیوم فشرده میباشد. ضخامت ورق های آلومینیوم رویی و زیرین از 3/0 تا 5/0متغیرر میباشد.در ضمن یک لایه محافظ رویی به ضخامت 8 میکرون جهت محافظت از رنگ در طول مدت حمل، شکل دهی و نصب نیز وجود دارد که پس از نصب و آببندی جدا میگردد.

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”76373″ img_size=”250×250″ style=”vc_box_shadow_circle_2″ onclick=”zoom” css=”.vc_custom_1550504006603{margin-bottom: 10px !important;}”][vc_single_image image=”76372″ img_size=”250×250″ style=”vc_box_shadow_circle_2″ onclick=”zoom” css=”.vc_custom_1550504014971{margin-bottom: 10px !important;}”][vc_single_image image=”76374″ img_size=”250×250″ style=”vc_box_shadow_circle_2″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_custom_heading text=”ورق کامپوزیت آلومینیومی” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_column_text]

ورق کامپوزیت آلومینیومی

کامپوزیت (ماده مرکب یا چند فازی) :

به ماده‌ای اطلاق می‌شود که از دو فاز زمینه (ماتریس) و تقویت کننده تشکیل شده باشد. ماتریس با احاطه کردن تقویت کننده آن را در محل نسبی خودش نگه می‌دارد و تقویت کننده موجب بهبود خواص مکانیکی ساختار می‌گردد.

  کامپوزیت های سبز (زیست تجزیه پذیر) :

در اینگونه کامپوزیت‌ها، فاز زمینه و تقویت کننده، از موادی که در طبیعت تجزیه می‌شوند، ساخته می‌شوند. در کامپوزیت‌های سبز، معمولاً فاز زمینه از پلیمرهای سنتزی قابل جذب بیولوژیکی و تقویت کننده‌ها از فیبرهای گیاهی ساخ می‌شوند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

 ساختار ورق های کامپوزیت 

پانلهای کامپوزیت آلومینیوم به ضخامت 4 میلی مترمتشکل ازسه بخش هستند. بخش رویی یک لایه آلومینیوم حرارت دیده ولعابدار و رنگ شده،بخش میانی پلی اتیلن فشرده وبخش زیرین آلومینیوم فشرده میباشد. ضخامت ورق های آلومینیوم رویی و زیرین از 3/0 تا 5/0متغیرر میباشد.در ضمن یک لایه محافظ رویی به ضخامت 8 میکرون جهت محافظت از رنگ در طول مدت حمل، شکل دهی و نصب نیز وجود دارد که پس از نصب و آببندی جدا میگردد.

پنل های کامپوزیت آلومینیومی اولین بار در کشور آلمان ابداع و به علت کیفیت مناسب و عدم محدودیت در اجرای طرح های گوناگون و نیاز به استفاده از مصالح سبک مدرن در ساخت ساختمان های بلند مرتبه و ایجاد آزادی کامل در اجرای طرح های بلند پروازانه، با استقبال گسترده مواجه و امروزه یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت نمای ساختمان محسوب می گردد.

ورق های کامپوزیت آلومینیومی بصورت ورق های خام در کارخانه تولید و در محل پروژه با توجه به طرح معماری در ابعاد بزرگ و کوچک برشکاری و خم و آماده ی نصب میگردند.

از این ورق ها علاوه بر استفاده در نمای ساختمان های معمولی و برج های بلند مرتبه در دکوراسیون داخلی و مصارف صنعتی مانند اتومبیل سازی ، تولید درب ، ساخت صندوق ها و چمدان های محکم و ساخت تابلو نیز استفاده میشود.

[/vc_column_text][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”مزایای استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیومی میتوان به موارد زیر اشاره نمود” font_container=”tag:h3|text_align:center”][vc_separator][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

1. سبکی:ورق هاي كامپوزيت داراي وزن كمي حدود 3.5 الی 5 كيلوگرم در هر متر مربع مي باشند.

2. از لحاظ اقتصادی بصرفه میباشد: کاهش هزینه ی ساخت ساختمان از طریق کاهش بار مرده و کوچک کردن مقاطع. هزینه ی نگهداری نما و حمل و نقل پایین تر نسبت به سایر مصالح موجود وهمچنین اجرای آسان باعث کاهش هزینه ی نیروی متخصص کاری می گردد.

3. تنوع رنگ و طرح نا محدود

4. ایمنی در برابر زلزله و آتش سوزی

5. خواص آکوستیک و ایزولاسیون حرارتی

6. کارایی بالا : برش ، ايجاد خم و شكل پذيري ورق توسط ابزارآلات مخصوص به راحتي امكان پذير است کهاجرای سریع و پیاده سازی طرح های خاص را ممکن می سازد.

7. بی نیازی به شستشو

8. مقاومت بالا در برابر شرايط متفاوت آب و هوايي:مقاومت رنگ با روکش PVDFو FEVE در برابر اشعه ی UV ودما هاي متفاوت ( 40- تا 80 درجه سانتي گراد) باران های اسیدیو محیط های قلیایی

9. قابلیت تعویض آسان و دسترسی به فضای داخلی

10. امکان آببندی کامل نمای ساختمان

11. ایجاد سطح هموار و ظاهر یکنواخت و بدون اعوجاج

12. عملکرد زیرسازی فلزی ورق کامپوزیت آلومینیومی به عنوان میانقاب و تأثیر مثبت آن بر روی سازه ساختمان یکی از مزایای دیگر آن نسبت به مصالح سنتی می باشد.

  تقسیم بندی ورق های کامپوزیت آلومینیومی بر اساس جنس رنگ رویه:

13. پلی استر:در این روش یک لایه رنگ پلی استربدون هیچگونه لایه محافظ بر روی لایه ی آلومینیوم رویی ورق های کامپوزیت اجرا میشود که ابتدایی ترین روش اجرای رنگ محسوبمی شود. از اینگونه ورق ها به دلیل عدم مقاومت در برابر شرایط جویتنها در دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

14. PVDF :پلی وینیل دین فلوراید نوعی پلیمر با مقاومت الکتریکی بسیار بالا و مقاومت خیلی خوب در برابر شعله که باعث میشود از این پلیمر برای پوشش سیم های مورد استفاده در الکترو موتور ها نیز استفاده شود. این پلیمر در برابر اشعه ی ماوراء بنفش و عوامل شیمیایی نیز مقاوم می باشد. در ورق های کامپوزیت آلومینیومی با رو کش PVDF، این پلیمر به عنوان رزین حلال رنگ استفاده میشود و پس از اجرای یک لایه رنگ آستر پلی اورتان به عنوان لایه نهایی اجرا میگردد. این نوع رنگ دارای حداقال 15 سال گارانتی میباشد.

15. نانو: همان ورق کامپوزیت آلومینیومی با روکش  PVDF با این تفاوت که علاوه بر دو لایه رنگ آستر پلی اورتان و رنگ پلی وینیل دین فلوراید، یک لایه رزین که ساختار مولکولی بسیار کوچک در مقیاس نانو متر (ده به توان منفی نه) دارد نیز اجرا میگردد. توسط تکنولوژی نانو خواص سطح این ورق های کامپوزیت آلومینیومی بهبود یافته و در مقابل جذب گرد و غبار بار دار و ذرات آلودگی روغنی رفتار مناسبی نشان میدهد که موجب بی نیازی نما از شستشو های مداوم میگردد و با اولین باران به طور کامل تمیز میگردد.

16. FEVE: ورق های کامپوزیت آلومینیومیرنگ شده با رزین های فلوئورواتیلنوینیلاتر(با نام تجاری LUMIFLON® شناخته و توسط شرکت AGC تولید میشود)، دارای ویژگی های برتری نسبت به روکش PVDFمیباشد از جمله میتوان به موارد ذیل اشاره نمود: مقاومت بیشتر در برابر شرایط جوی، اشعه ی UV ، باد، باران، و خوردگی و از همه مهمتر به دلیل شفافیت و محلول بودن این رزین قابلیتتطابق باطیف گسترده ای از رنگدانه ها را داشته و رنگ هایی با شفافیت و درخشندگی بسیار عالی (رنگ های شاین)تولید می شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”76367″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”zoom”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

  تقسیم بندی از لحاظ تکنولوژی لایه میانی:

به طور کلی پلی اتیلن ماده ی غیر قابل اشتعالی است اما بر حسب مورد کاربری و میزان اهمیت ایمنی ساختمان در برابر آتش از ترکیب مواد معدنی نیز در هسته ی مرکزی استفاده میگردد.

الف) مواد پلی اتیلن بازیافتی

ب) مواد پلی اتیلن نو

ج) ضد حریق B1

د) ضد حریق A2

نحوهکلاسبندیرفتارمواددربرابرآتشطبقکلاسبندیآلمانDIN4102-1 از A1 ، A2 ، B1، B2 و B3تقسیم می گردد.

جدول تقسیم بندی بر اساس استاندارد DIN4102-1آلمان

غير قابل سوختن گروههاي A1  و A2

قابل سوختن گروه B1 به سختي قابل افروزش

گروه B2با قابليت افروزش متوسط

گروه B3به سادگي قابل افروزش

 مشخصات مهم برای سنجش عملکردواکنشی مواد و مصالح پوششی نماهای خارجی دربرابرحریق عبارت ازمـواردزیـرمیباشـد:

 1 – افروزش پذیری، 2 – قابلیت سوختن، 3 – ذوب شدن وریزش موادمذاب، 4 – شدت تولیدحرارت براثرسوختن، 5 – پیشرفت سطحی شعله، 6 – دانسیته دودوتولیدگازهایسمی.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”76369″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”انواع روش نصب:”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

• روش فیکس

• روش هنگ

• روش نصب توسط مقاطع H .

انواع روش های آببندی نمای کامپوزیت

جهت آببندی نمای کامپوزیت روشهای مختلفی وجوددارد،روشهایی چون درزگیرلاستیکی،فوموچسب،تسمه وناودانی . امابهترین وبهینه ترین حالت آببندی برای کامپوزیت استفاده ازروش هنگ میباشد که آب به وسیله ی ناودانی های آلومینیومی هدایت میگردد . استفاده ازروش هنگ به تنهایی باعث آببندی کامل نمای میشود .درروش فیکس به دلیل عدم استفاده ازریل وناودانی فضاهای بین ورقهای کامپوزیت رابااستفاده ازدرزگیرلاستیکی وفوم وچسب پلی یورتان پرمیکنندکه بازهم دراین حالت استفاده ازفوموچسب منطقی ترمیباشدوباعث افزایش طول عمرآببندی نمامیگردد .

لاستیک درز گیر:ضخامت این لاستیک ها نسبت به شیار کمی بزرگتر است و از سیلیکون یا پی وی سی ساخته می شود برای ثابت نگه داشتن آن در طولانی مدت از چسب سیلیکون استفاده می شود.

فوم و چسب سیلیکون (ماستیک یا چسب پلی یورتان) :در آغاز فوم اسفنجی در درون بند قرار میگیرد سپس چسب سیلیکون با پمپ مخصوص درون شیار پمپاژمی شود و در همان لحظه با ابزارهای خاصی صاف و تمیز می شود چسب ها در انواع رنگی هستند و رنگ آنها متناسب با رنگ ورق ها انتخاب می شود.

تسمه یا ناودانی:ناودانی یا تسمه از خود ورق کامپوزیت برش میخورد و در درون شیار قرار می گیرد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال :
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
ارسال درخواست