چوب ترموو / ترمووود

چوب نما یا همان ترموود ، قیمت چوب ترموو با کیفیت، انواع چوب ترموو

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”76408″ img_size=”250×250″ style=”vc_box_shadow_circle_2″ onclick=”zoom” css=”.vc_custom_1550662132218{margin-bottom: 10px !important;}”][vc_single_image image=”76407″ img_size=”250×250″ style=”vc_box_shadow_circle_2″ onclick=”zoom” css=”.vc_custom_1550662145543{margin-bottom: 10px !important;}”][vc_single_image image=”76406″ img_size=”250×250″ style=”vc_box_shadow_circle_2″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_custom_heading text=”ترموود ، چوب نما” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_column_text]

چوب، به صورت طبیعی، جز موارد زیست تخریب پذیر بوده و ناپایدار است. این ویژگی ذاتی چوب، باعث بروز مشکلاتی همچون فاسد شدن و تاب برداشت نمی شود که موجب عدم محبوبیت چوب برای معماران و استفاده در فضاهای بیرونی و نما می شود.

راه حل این موضوع یک فرآیند نوآورانه به نام اصلاح حرارتی است، که به کیفیت چوب می افزاید. ترمووود یا چوب حرارت دیده یک فرآیند تیمار چوب است که با اعمال بخار آب و عملیات حرارتیصورت میپذیردو طی آنصمغ و رطوبت چوب به حدود صفر درصد میرسد و باعث دوام و ماندگاری چوب می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

در اصلاح حرارتی از گرما و بخار استفاده می شود تا در خواص چوب تغییرات اساسی ایجاد کرده، به آبگریز بودن آن افزوده و یا از جاذب بودن آن بکاهند، به طوری که چوب در نوسانات رطوبت، حداقل انبساط و انقباضات را داشته باشد. شکر نیز به یک منبع غیر خوراکی تبدیل می شود تا پوسیدگی چوب را کاهش داده و به منظور زیبایی و جذابیت بیشتر، آن را تیره کند.این فرآیند بسته به کیفیت چوب، مقدار و رطوبت اولیه بین 48 تا 96 ساعت به طول می انجامد.

[/vc_column_text][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”مزایای استفاده از چوب ترمو در نما ساختمان میتوان به موارد زیر اشاره نمود” font_container=”tag:h3|text_align:center”][vc_separator][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

  •  مقاومت بالا و طولاني در برابر سايش و شرايط جوي مختلف
  •  نصب آسان و سريعکاربردی ترین امتیاز چوب نما  محسوب می شود/ قابليت اجرای طرح های قوس دار
  •  شستشو و نگهداري آسان
  •  عایق حرارتی عالی
  •  سازگار با محیط زیست
  •  وزن کم
  •  بدون تاثیر مخرب بر سلامت انسان
  •  بافت خالص و یکنواخت و رنگ های زیبا
  •  مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات
  •  ثبات ابعادی بالاتر نسبت به چوب معمولی
  •  کاملاً طبیعی، چشم نواز و خوشایند برای سلایق مختلف
  •  از دیگر فواید نمای چوب، تعویض بسیار ساده پروفیل های چوبی است که آسیب دیده اند.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ترمووود محصولی سازگار با محیط زیست (برای تولید از هیچ مواد شیمیایی مضر استفاده نمی شود و به طور کامل قابل بازیافت میباشد)

فرایند عملیات حرارتی بر روی مقاومت چوب در برابر خم شدن تاثیر می گذارد و باعث کاهش آن میشود. استحکام و چگالی چوب، معمولا با هم در ارتباط مستقیم هستند.مقاومت در برابر خمیدگی الوارهای چوب، علاوه بر چگالی، به میزان رطوبت چوب نیز بستگی دارد. از آنجا که میزان رطوبت ترمووود کم است، در شرایط خاص، میزان مقاومت آن می تواند بالاتر از چوب هایی باشد که عملیات اصلاحی بر رویشان انجام نشده است.الوار ترمووود برای پروژه هایی که نیاز به تحمل بار زیاد دارند توصیه نمی شود.

چوب های ترمو شده گونهدرخت زبان گنجشک (Ash)و یاچوب درخت کاج (Pine) قابلیت نصب و اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی را دارا می باشند، تنها نکته قابل توجه در مورد انتخاباین دو نوع چوب، مقاومت بالاتر و  قیمت گرانتر گونه Thermo Ash  نسبت به Thermo Pine می باشدهرچه تراکم چوب ترمو شده بالاتر باشد مقاومت آن نیز بیشتر است.

چوب درخت کاج (Pine – نرم چوب ها -Soft Wood):

 بعد از عملیات ترمو شدن، به دلیل این که کاملا در مقابل شرایط جوی و رطوبت مقاوم بوده و قابلیت دوام و ماندگاری درمقابل انواع شرایط بد آب و هوایی و تغییرات جوی را دارا می باشد، بعنوان یکی از بهترین گزینه ها جهت استفاده در نمای ساختمان و فضای باز توصیه میگردد.

چوب گونه زبان گنجشک (Ash–سخت چوب ها -WoodHard):

بعد از عملیات ترمو شدن به مقاومت و زیبایی آن افزوده میگردد. این گونه از چوب را به دلیل جنس و ساختار مقاوم آن معمولاًبرای کف پوش و مبلمان فضای باز استفاده می شود.همچنین به دلیل نبود گره روی این نوع چوب،دارای جلوه وزیبایی .خاصی است

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

ارسال :
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
ارسال درخواست