مشاوره و طراحی نما

نما چیست؟

 

به سمت خارجی و قابل مشاهده توسط رهگذران از ساختمان نمای ساختمان اطلاق می شود. نمای ساختمان همچون بوم نقاشی به تصویر کشنده ی وضعیت کیفی ساخت و ساز، شخصیت و کاربری ساختمان، ویژگی ها و خصوصیات جمعی ساکنین و همچنین فرهنگ منطقه ای محل قرارگیری ساختمان نیز می باشد.

طراحی نما:


مهمترین قسمت های ساختمان می باشد که عامل تعامل محل سکونت ما با محیط زیست بیرونی می باشد و در ساخت و ساز های امروزی بدون فکر کردن به آن و طراحی دقیق و اصولی پیش از هر اقدامی، امکان پذیر نمی باشد. منظور از طراحی نما قبل از اجراء ساختمان دستیابی به اهداف مورد انتظار از نمای ساختمان ها با توجه به اثرات زیبایی شناختی، ویژگی های کاربردی خود ساختمان، موقعیت منطقه قرارگیری، وظایف محافظتی و آسایشی ساکنین و . . . می باشد. تسلط به قوانین و ضوابط شهرداری:
با افزایش تعداد جمعیت و نیاز به مسکن و سرپناه، و به دلیل رشد و گسترش ساخت و ساز ها در محیط های شهری، جهت هماهنگی، کنترل و تامین ضروریات و نیاز های زندگی شهری، سازمان شهرداری هر منطقه بر اساس ویژگی های آن منطقه ظوابط ویژه ای را تدوین نموده و بر طراحی نمای ساختمان ها توسط معماران و اجرای آن نظارت دقیق خواهند داشت. آشنایی و توجه به این ضوابط توسط معماران قبل از طراحی نما از موارد بسیار مهم در کوتاه شدن فرآیند ساخت و ساز می باشد.
توجه به زیبایی طرح و آشنایی با مفهوم ویدئواکولوژی :
وضعیت بودجه و قدرت مالی سازنده:
وضعیت آب و هوای محلی:
استفاده از مواد و متریال بومی:
انتخاب سبک معماری:
همخوانی با کاربری ساختمان:
تدارک متریال بادوام و مناسب:


طرح نور پردازی:

 

برخی از انواع سبک های معماری در طراحی نمای ساختمان:

مدرن، نو مدرن و پست مدرن:
سبک ایرانی:
سبک اسلامی:
درون گرا:
بیرون کرا:
سبک چینی:
سبک رومی:
معماری باروک:
معماری خرد گرایانه:
معماری ساختار گرا:
معماری پایا:
معماری ارگانیک:
معماری آینده گرا:
معماری های-تک:

مشاوره و کارشناسی نما ساختمان توسط نما گستر تیام

مشاوره: تهیه پروپوزال های فنی در رابطه با انتخاب مناسب ترین متریال پوششی نمای ساختمان های اداری، تجاری، بیمارستانی، مسکونی و مکان های ورزشی، تفریحی و غیره و بهترین روش نصب با توجه به موقعیت جغرافیایی، نوع کاربری، ارتفاع ساختمان، مشخصات منطقه ای، اعتبارات پروژه و غیره.
• ارائه خدمات مشاوره به معماران در راستای انتخاب مصالح با توجه به طرح معماری بنا.
• ارائه خدمات مشاوره به شرکت های مشاور ، سازندگان و کارفرمایان محترم جهت انتخاب سیستم نصب خشکه مناسب.
• ارائه جدول مشخصات مکانیکی،فیزیکی، شیمیایی و تکنولوژیکی مواد و مصالح از آزمایشگاه های معتبر مورد تایید سازمان نظام مهندسی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
محاسبه و طراحی نماگستر تیام

اجراو نظارت بر اجرای پروژه ها و طرح های خاص و پیچیده ی معماری با بالاترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن با بهره گیری از اکیپ های متخصص و متعهد.

• اجرای نماهای زیبا، در عین حال سبک و عایق صوتی و حرارتی مانند کامپوزیت، چوب های ترمووود، صفحات HPL، فایبر سمنت و ورق های فلزی مشبک(Expanded Metall) و برش خورده CNC
• ایجاد انواع سایبان ها از جمله لوورهای آلومینیومی با مقاطع دوکی شکل
• پیاده سازی سیستم کرتن وال
• اجرای نمای هوشمند دوپوسته
• اجرای سیستم های نماهای شیشه ای یکپارچه مانند اسپاسدر و فریملس
• نصب خشکه مصالح متداول نما همانند سرامیک پرسلانی و سنگ ساختمانی و افزایش ایمنی در ساختمان های بلند مرتبه از طریق جلوگیری از سقوط مصالح نما.