صفحات فایبر سمنت

صفحات فایبر سمنت

صفحات فایبر سمنت : (Fibercement) مصالح ساختمانی سیمانی را گویند که خواص مکانیکی آنها با استفاده از سیلیس و الیاف سلولزی بهبود یافته است . گونه رایج ای مصالح صفحات فایبر سمنت ، فایبر سمنت بورد ها(Fiber cement boards) یا پانل های سیمانی الیاف دارهستند که دارای عملکردی بسیار عالی در نمای بیرونی و داخلی، دیوارهای داخلی و خارجی و پوشش سقف و کف ساختمان ها هستند.
پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بور) در مقابل اشعه خورشید و همچنین شرایط سخت جوی (دمای بالا و دمای زیر صفر) دوام بسیاربالاییدارند که همین امر باعث شده است که برای استفاده در پوشش نمای ساختمان (سیستم درای وال) گزینه مناسبی باشد.پنل های سیمانی الیاف دار مقاومت بالایی درمقابل آتشسوزی داشته و عایق های صوتی و حرارتی و همچنین عایق رطوبتی مناسبی هستند.
تولید این پنل ها بیش از ۱۱۰ سال قدمت دارند ؛ هرچند تولید گونه های بدون آزبست آنها به ۳۰ سال گذشته باز می گردد. در ترکیب پنل های سیمانی نوین به جای آزبست از سیلیس و الیاف سلولزی طبیعی استفاده شده.

الیاف سلولزی مورد استفاده در صفحات فایبر سمنت باعث افزایش مقاومت در برابر تنشهای فشاری و کششی شده و از بروز عیوب مختلفی همچون ترک خوردگی و اعوجاج جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه پانل های سیمانی الیاف دارد (فایبر سمنت بورد) سطح بسیار صافی دارند، بعد از نصب می توان بدون اجرای نازک کاری اقدام به رنگ آمیزی سطح پنل و یا اجرای کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVCو ورق HPL بر روی سطح آن نمود.با وجود این که در ترکیب این پنل ها آزبست (مادهایسرطان زاست) وجودندارد،کارگرانی که دربرابر برشکاری پیوسته پنلهای نوین نیز قراردارند ،باید با کاربرد ماسک یا برش دربرابرمکنده های فیلتردارهوا،ازتنفس گردسیلیسین اشیا زبرشکاری این پنلها پرهیزکنند .
این پنل ها ، در طرح ها ، رنگ ها ، اندازه ها و ضخامت های گوناگون تولید می شوند که پر کاربرد ترین آنها پنل های فایبر سمنت ساده و پنل های فایبر سمنت طرح چوبسایدینگ می باشد همچنین گونه های با لبه پخ دار (Conic) برای اجرای دیوار های پوششی و یا جداکننده سیستم درای وال و یا گونه های سوراخ دار برای گردش هوای زیر شیروانی موجود است .
پنل های فایبرسمنت ساده معمولا به طول ۲۴۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر ، به عرض ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و به ضخامت ۴.۵ تا ۱۸ میلیمتر تولید می شوند . پنل های فایبر سمنت طرح چوب سایدینگ برای پوشش نما های خارجی و یا داخلی ساختمان به عرض ۱۳ تا ۳۰ سانتیمتر هم تولید می شود .

  مزایای صفحات سیمانی الیاف داربرای مصرف کننده:

سبکی ومقاومت مکانیکی بالا (مقاومت درمقابل ضربه)

مقاومت دربرابر پوسیدگی

مقاوم دربرابررطوبت وآبدریا (امکان استفاده درمناطق بسیارمرطوب وساحلی)

قابل شستشو

مقاومت درمقابل آتش(استفاده به عنوان پوشش درمقابل حریق درسازهها فلزی)

عایق حرارتی و صوتی (صرفه جويی در مصرف انرژی)

مقاومت درمقابل خوردگی،حشرات موذی وموریانه

مقاومت درمقابل اشعه ماوراءبنفش(UV)

فاقدآزبست وموادمضربرای سلامتی

ایجادساخت وسازصنعتی و حذف مصالح سنتی ازقبیل آجر،سفال،گچکاری

عدم وجودنخاله ساختمانی وآوار

تعمییرونگهداری آسان

تنوع محصول برای قسمت های مختلف ساختمان

رنگپذیریوامکان استفاده ازطیف کسترده رنگها

قابل اجرا در سازه هايی با اسکلت فلزی سبک (LSF)

سهولت در اجرای تأسيسات مکانيکی و برقی

صرفه اقتصادی(کاهشوزنسازه و کوچک شدن مقاطع تیر ها و ستون ها)

افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه ی نیروی کاری

قابليت افزايش سطح زيربنا

امکان توسعه بنابه صورت اضافه اشکوب

ارسال :
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
ارسال درخواست