ده دلیل برای انتخاب نما سرامیک پرسلانی دوپوسته

در مجموع سیستم نما دو پوسته سرامیکی یکی از ایده آل ترین سیستم های نمای ساختمان می باشد

“(نصب به روش خشکه) انتخاب نما سرامیک پرسلانی دوپوسته ”

انتخاب نما سرامیک پرسلانی دوپوسته دوام، وزن سبک ، نفوذ ناپذیری و عایق بودن، تنها بخشی از مزایای سیستم نما دوپوسته )نصب خشکه( و استفاده از سرامیک پرسلانی طرح سنگ می باشد.
آنچه که در میان معماران امروزه بسیار مورد توجه است دست یافتن به طرح های مدرن و در عین حال زیبا و هنرمندانه است که با استفاده از این روش قابل دسترسی است.
یک ساخت و ساز ممتاز و برجسته باید بتواند ظرافت و کارایی را هم زمان با ایجاد ارزش افزوده بالا برآورده کند. در ادامه به تعدادی از ویژگی ها و مزایای ، نما دو پوسته سرامیک پرسلانی اشاره شده است:

در سیستم نمای سرامیک پرسلانی دو پوسته فضای خالی پشت تایل ها باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به دیوار خارجی و  افزایش قابلیت حفظ دما می شود

که به افزایش بهره وری انرژی در ساختمان های مدرن کمک می کند.

در حدود 03 % مصرف انرژی دستگاه های سرمایشی و گرمایشی را کاهش می دهد و ذخیره انرژی در سردترین و گرم ترین روزهای سال را تضمین می کند.

همچنین به راحتی میتوان نقاط اتلاف انرژی دیوار های خارجی )که معمولا در محل اتصال تیرها به ستون ها می باشد( را کنترل نمود.

  کاهش هزینه :

سرامیک پرسلانی در مقایسه با سنگ های طبیعی

به طور قابل ملاحظه ای ارزان تر است و برای هر توانایی مالی مناسب می باشد ) حدود 43% ارزان تر(. همچنین به دلیل وزن سبک تر تایل ها هزینه حمل و نصب آن کمتر است. به طور کلی در این سیستم، بار مرده محاسباتی ساختمان نیز کمتر و ابعاد سازه ای کوچکتر می شود که منجر به کاهش هزینه ساخت می گردد.

 عایق صدا :

فضای خالی پشت سرامیک ها

باعث کاهش سرعت انتقال صدا و افزایش عملکرد آکوستیکی دیوارهای خارجی ساختمان در حدود 03 تا 03 درصد می گردد. همچنین نصب عایق های صوتی و حرارتی اضافی، مانند پشم شیشه، پشم سنگ و دیگر انواع عایق در این فضای خالی بسیار آسان می باشد.

 ایمنی :

در صورت شکستن و خرد شدن پنل ها، توری مش فایبر گلاس مورد استفاده پشت سرامیک ها باعث جلوگیری از سقوط تکه های سرامیک، کاهش آوار ساختمانی در مواقع زلزله و افزایش ایمنی نما ساختمان می گردد.

  عملکرد مناسب در محیط های مرطوب

جریان هوا موجود در فضای پشت پنل ها باعث جلوگیری از پدیده ی تعریق می شود که باعث عدم ایجاد لکه های تعریق در دیوار های خارجی میگردد.

آب بندی

فضای خالی پشت پنل ها در این سیستم مانع نفوذ بارش باران به دیوار خارجی ساختمان می شود و نمایی کاملا آب بند بوجود می آورد.

  پوشاندن تاسیسات ساختانی

در سیستم نما دو پوسته می توان تاسیسات الکتریکی، گاز کشی یا لوله کشی سیستم های تهویه را در فضای خالی پشت پنل ها مخفی نمود و در عین حال امکان دسترسی آسان به آن ها را فراهم ساخت.

  نصب و تعویض سریع آسان پنل ها

سبکی قطعات سرامیکی و سرعت نصب بالا، از بزرگترین مزیت های این روش به شمار می آید. همچنین در صورت خرابی یا از بین رفتن، تعویض قطعات در این سیستم بسیار آسان می باشد.

 زیبایی

امروزه سرامیک های پرسلانی مورد استفاده، در طیف وسیعی از طرح، رنگ و بافت سطحی در دسترس میباشند به این دلیل ،خصوصا در پروژه های خاص و مهم، این سیستم به طور فزاینده ای مورد توجه معماران قرار گرفته است.

دوام بالا و نیاز به نگهداری کم

سرامیک پرسلانی یکی از متریال های فوق العاده مقاوم مورد استفاده در نما ساختمان نمای ساختمان میباشد از دوام بالایی برخوردار است. مقاومت در برابر اسید و اشعه ماوراء بنفش باعث می شود این پنل ها در معرض آفتاب و باران های اسیدی دچار خوردگی و رنگ پریدگی نگردند و بتوانند ظاهر زیبای خود را حفظ کنند.

ارسال :
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
ارسال درخواست